ثبت نام

عکاسی صنعتی پوشاک

عکاسی صنعتی پوشاک (۳)

عکاسی صنعتی پوشاک

شاید خیلی از افراد تصور کنند که عکاسی صنعتی از لباس نسبت به سایر صنایع راحت تر باشد، اما توجه کنید که عکاسی از هر محصولی شیوه مخصوص به خود را دارد و عکاسی از همه  لباس ها آسان نیست. قبل از عکاسی از پوشاک هم باید زمینه ای عکاسی حرفه ای از این محصول را یاد بگیرید تا بتوانید یک عکس با کیفیت بیندازید. در تمام عکاسی های صنعتی شما باید به ۳ اصل مهم توجه کنید که شامل نور، بک گراند و یک لنز نرمال می شود. برای چینش نور در نور پردازی برای عکاسی از لباس باید موارد خواصی را رعایت کنید برای این کار باید یک نور را در وسط و دو نور دیگر را در کناره ها قرار دهید. در این نور پردازی باید به یک اصل توجه کنید و آن هم این است که باید لبه های لباس از این بک گراند جدا باشند. دقت کنید که هر سه شاخصه نور در تنظیمات بک گراند صحنه عکاسی به یک اندازه اهمیت دارند و شما نمی توانید هیچ کدام از این اصل ها را نادیده بگیرید. ممکن است شما در حین کار به این موارد دقت زیادی نداشته باشید اما پس از تمام شدن عکس حتما کمبود این موارد را در عکس متوجه می شوید.

عکاسی صنعتی پوشاک

عکاسی صنعتی از این لحاظ مهم است که تنها یک عکاسی نیست بلکه برای بسیاری از شرکت های تولیدات پوشاک عکاسی تبلیغاتی محسوب می شود. در نتیجه در این عکاسی باید توجه کنید که همه نکات را رعایت کنید تا توانید دوخت و بافت پارچه را به درستی نمایش دهید. مخصوصا اگر پارچه شما ضخیم یا از نوع بافتنی باشد حتما باید بتواید بافت آن را در عکس نمایش دهید. مهم ترین اصل در عکاسی از پارچه های ضخیم استفاده از نور پردازی درست است. شما باید دو عکس را با نور پردازی های متفاوت با هم تطبیق دهید تا متوجه تغییرات در عکس شوید. اکثر اشیا بافتنی، بافت و تکسچر زیادی دارند که مهم ترین اصل هم این است که شما بتوانید این جزئیات را به درستی نمایش دهید. اگر توجه کنید متوجه می شوید که در لباس های بافتنی اکثرا موج های زیادی دارند . اگر شما به یک کلاه از بالا نور بزنید می بینید که اکثر موج ها در آن مشخص می شود در حالی که اگر همین نور را به سمت چپ بچرخوانید موج ها در عکس چندان مشخص نیستند.

عکاسی صنعتی پوشاک

عمق میدان دید در عکاسی لباس

ممکن است که شما به صورت تفریح عکاسی می کنید یا می خواهید عکسی که می گیرد را در وب سایت ها قرار دهید؛ عمق میدان دید برای شما چندان مهم نباشد و تنها بخواهید که عکس لباس را منتشر کنید اما در عکاسی های حرفه ای که برای ژورنال ها وکارهای تبلیغاتی استفاده می شود بی شک عمق نور تاثیر بسیار زیادی دارد. مهم ترین اصل در این عکاسی توجه  به  شارپ های واضح است که می تواند در عکاسی شما تاثیر بسیار زیادی را اعمال کند. هر چقدر در عکاسی عکس را از صحنه نزدیک تر بگیرید عمق تصویر کمتر می شود البته توجه کنید که در عکاسی از نزدیک با کوچک ترین لرزش دست عکس ها کاملا تار می شوند در نتیجه حتما در این عکاسی باید از سه پایه برای فیکس کردن دوربین استفاده کنید. برای نزدیک شدن به سوژه این کار را به آرامی انجام دهید تا فوکوس لبه های حفظ شود و در عین حال عمق درستی هم به عکاسی شما بدهد. علت مهم در توجه به لبه های شارپ در عکاسی این است که نیاز است این لبه ها در عکاسی از زمینه فاصله بگیرند تا بیشتر نمایان شوند. با این جدا سازی می توانید لبه های متنی و تصویری دیگری را هم به عکس اضافه کنید در حالی که اگر این لبه ها در عکس محو شوند اضافه کردن آنها بسیار سخت یا شاید کلا غیر ممکن شود در نتیجه باید به این فاصله ها در زمان عکاسی توجه بسیار زیادی کنید.

عکاسی صنعتی پوشاک

پارچه های ابریشمی یک دست

قسمت بعدی که شاید در عکاسی شما کمی مهم باشد عکاسی از پارچه های ابریشمی است. اغلب این پارچه ها بافت بسیار ظریفی دارند در نتیجه عکاسی از آنها به  این دلیل سخت است که بافت آنها را به راحتی نمی توانیم نمایش دهید. توجه کنید که در عکاسی از پارچه های ابریشیم باید دقیقا مخالف با پارچه های کشبافت یا پارچه های کاموایی عمل کنید. بسیاری از لباس ها امروزه از جنس پارچه های ابریشم صنعتی هستند از جمله آنها می توان به اکسسوری اقایان مثلا کراوات اشاره کرد.شما در عکاسی از یک پارچه ابریشمی یک بافت صیقلی و صاف را دارید که الیاف آن بسیار ظریف است در نتیجه حتی نورپردازی شما برای عکاسی از پارچه ابریشمی با پارچه های دیگر متفاوت است زیرا این بافت می تواند تا حدودی نور را هم منعکس کند در حالی که در پارچه های دیگر سطح پارچه اکثرا مات است. در زمان عکاسی از سطوح صیقلی شما می توانید انتخاب کنید که نور را حذف کنید یا ان را به کار ببرید و این می تواند به تنظیمات دوربین شما و دیاراگم مرتبط شود. به این موضوع توجه کنید که زاویه تابش موافق با زاویه بازتاب است. به عبارت دیگر زاویه تابش نور به سطح سوژه را با زاویه عکاسی تطبیق دهید. فرض کنید که فلاش  شما به جای تابش نور در حال پرتاب یک توپ تنیس است. شما باید این دوربین را در مکانی قرار دهید که پس از برخورد توپ به سوژه بازتاب آن را دریافت کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *